onsdag 9. desember 2009

advents lys

Jeg har laget lyslykter



som jeg tenkte jeg skulle bruke til adventskrans.


Først har jeg malt finer hjerter i hvitt.


Når de var tørket,



pusset jeg dem litt i kanten,



tanken var at de skulle se litt slitt ut,



men effekten ble så som så...







Dernest festet jeg et slags papir rundt



fire barnemat glass.


Jeg brukte decoupage lakk for å feste det.


Det skulle herde i 1/2 time





på 160 grader i ovnen.


Men det ble litt brent!!



Og dermed ble glassene hvertfall



ikke slik jeg hadde tenkt,



ettersom arkene jeg brukte var





hvit og sølv skimrende men det



forsvant i ovnen...





Jeg festet hjertene med hamptråd og ståltråd,





og festet metall tallene med de samme trådene.












Og her ser dere resultatet...



Litt dårlige bilder



og ikke helt de lyktene jeg håpet det ville bli...




men de holder en liten stund i hvertfall...



så får jeg se om jeg lager noen nye etterhvert.




1 kommentar:

Tulip sa...

Kjempelur ide!
De ble jo så søte:)
Synes ikke de ble misslykka i hele tatt!