fredag 28. februar 2014

Lesehest

Jeg er av typen som sluker bøker. Det går for det meste i krim, men andre skjønnlitterære sjangere er også representert. Det går som regel litt i rykk og napp. Noen perioder leser jeg fem bøker på en uke, mens andre går det et par måneder uten at jeg har prioriteringen på å lese. Jeg har vært slik fra jeg var liten. På barneskolen hadde jeg lest alle bøker på skolens mediatek lenge før ungdomsskolen. Det resulterte i at jeg fikk gå over til ungdoms skolens mediatek. Noe som igjen førte til at når jeg endelig kom over til ungdomsskolen, var det ikke mye jeg ikke hadde lest der. Men da var jeg gammel nok til å kunne ta biblioteket aktivt i bruk. Nå er det som nevn over veldig i perioder. Når det er ferie tar jeg med mange pocket bøker og lar de ligge igjen på feriemålet. Ingenting er bedre enn å ligge på stranden å lese en bok! Bruker som regel en dag eller to på en god bok, og da er jeg skikkelig oppslukt i boken.. Så jeg tror det er helt greit at det går i perioder med lesingen ;)

Har du en god bok å anbefale??

bilde fra www.pinterest.com

Ingen kommentarer: