mandag 30. juni 2014

barn og klær...

Når man har tre barn hoper det seg unektelig opp en del klær. Vasken er et evinnelig prosjekt som aldri tar slutt. Gutta i huset har vært enkelt å bekle så langt. De har godtatt det jeg har funnet frem til dem - med noen unntak. Minste snuppa derimot har sterke meninger om hva hun vil ha på seg! Det er stilkræsj så det holder for utenforstående. Er det rosa er det stoor sannsynlighet for at det går gjennom det kritiske blikket til primadonnaen. Er det i tillegg kjole eller skjørt er vi så godt som i mål. Dersom det er et litt glorete og glitrete bilde av en prinsesse eller noe er det innertier... Så jeg går en morsom tid i møte har jeg skjønt når det allerede nå praktiseres diverse kles skift i løpet av en dag.. Jeg har forsøkt lukkede valg ved kveldstid - noe som ofte resulterer i sinne og gråt og stor frustrasjon fra begges side. 
Et annet klesfenomen er alle klær som befinner seg mellom barn. Det er såpass stort hopp mellom barna at jeg ikke kan legge de klærne største mann vokser ut av inn i skapet til mellomste. De må ligge et par år på "vent" i kottet først. Jeg har organisert esker merket med de ulike størrelsene, slik at det skal være lett å finne frem der inne. Innimellom går jeg gjennom og tar frem klær som straks passer til mellomste eller minste. Dessuten er vi så heldige å arve en del klær til mellomste. Og vi gir bort det som ikke lenger er passe til barna. Noe tas vare på, men jeg prøver iherdig å begrense meg.. 

Noen som har smarte tips til mellomlagring eller oppbevaring av de klærne som ikke er inneværende sesong (type sommer og vinter klær)

Ingen kommentarer: