onsdag 8. oktober 2014

Å pusse opp og slikt..

I skrivende stund holder vi på å pusse opp minste snuppa sitt rom. Hun har blitt 3 år og er ei frøken med bestemte meninger. Hun vil så veldig gjerne ha knæsj lilla eller rosa farger - typ slike neon farger som gjør vondt å se på. Jeg har forklart at det svært så rosa gulvbelegget og de skrikende veggene utgår.. men at hun kan få et teppe på gulvet og et møbel eller to som har neon farger på seg (de er enklere å bytte ut ettersom smaken hennes endrer seg - sånn ca hver time..). For meg er det viktig at barna har medbestemmelse samtidig som jeg er den voksne og vet hvor hyppig ting endrer seg og at det skal fungere å bo der i litt lenger fremtid en noen dager. Så nå tror jeg endelig at jeg har funnet en sart rosa farge til den ene veggen, litt mer nøytralt til de tre øvrige, også en mer sprek farge til fremtidige møbler! Så gjenstår det å se om prinsessevilikke blir fornøyd når hun får se hvordan det blir til slutt.
Kom gjerne med innspill på hvordan dere tenker i forhold til innredning, barn og alder! 

bilde fra www.pinterest.com 

Ingen kommentarer: