onsdag 2. desember 2015

Julegodt

 Leiter inspirasjon på nettet etter julegodt å lage.
Vi har i alle år hatt tradisjon på å bake julekaker sammen 
moren min, bestemoren min og jeg. Men etter at 
hun gikk bort i julen for noen år tilbake, har det blitt
vanskelig for oss å finne tilbake til gleden ved julebakst.
Det er fortsatt alt for mange minner knyttet til dette.
Men nå har årene gått og jeg jobber med å lage meg
nye tradisjoner som ikke er så vanskelig å håndtere.
Julekaker eller julegodis som jeg ikke har laget før og 
som kanskje er litt utenom er hyggelig å lage.
På listen min står alltid cookies og brente mandler med 
et snev av salt. Her må jeg ofte lage flere porsjoner 
ettersom det blir spist opp i kakeboksen.. Pepperkaker
er også et must her i heimen! Bittelitens mannen 
har vært veldig kreativ sammen med barna her!
Star Wars skip av pepperkakedeig er kanskje ikke 
så tradisjonelt, men velig artig!!

Ingen kommentarer: