tirsdag 8. november 2016

Tapte ting...

Her i huset er det absolutt ikke striglet på noe som helst måte. Vi lever her, og da blir det litt rot her og der. Dessuten plager det ikke meg stort at det står noe fremme i stuen som egentlig skal på barnerommet etc. Jeg rydder stadig og liker at ting er på faste plasser, men når man har for mange ting - blir det lett litt mye som skal forflyttes tilbake når kvelden kommer. Da er det ikke alltid at de tøflene havner tilbake med en gang gitt. Og det synes jeg er greit. Men så er det slik at innimellom så klarer jeg å miste ting i huset! Jeg legger ting på lure steder og klarer ikke å finne tilbake til de! I sommer la jeg en gave tilside som jeg skulle gi bort et par måneder senere - men da jeg skulle ha den, var den borte! Den ligger nok å lurer et lurt sted fortsatt. Nå er det en bamse snuppa kjøpte seg som er helt borte! Den er jo her i huset et sted, men hvor vet vi ikke.. OG ikke minst er telefonen til poden borte! Den brukte han i høstferien - for da ringte jeg den (ser på loggen min), men når vi kom hjem fra fjellet fant vi den ikke. Den er selvsagt tom for strøm, så å ringe den har vi forsøkt men det er nytteløst. Vi har etterlyst den på sosiale medier og hos kompisene. Vi har lett i skogen der de leker masse og vi har lett her hjemme. Både bilen og huset er endevendt. Enten ligger den et veldig lurt sted - eller så er den mistet ut av lommen hans eller forlagt et sted. Kjedelig at den er borte uansett, for det er så greit å kunne få tak i oss når vi er på jobb og han er alene hjemme etter skolen. Vi har vært i kontakt med politiet i tilfelle noen skulle ha funnet den å levert den dit - men dessverre. Enda godt jeg aldri har mistet noen av barna eller andre viktige ting. Kanskje kvitte meg med noen ting, så forsvinner ikke telefoner og bamser for meg.. 

Bilde www.pinterest.com 

1 kommentar:

Med kjæleik til livet sa...

lurt å rydde litt -- innemellom

smil fra Ho Monika