søndag 26. mars 2017

Overvintring av blomster

Blomster som skal overvintre, skal helst stå et 
frostfritt sted. Helst en kjeller uten varme,
eller et drivhus med litt varme - men hva når
det ikke går? Vi har innredet kjelleren, 
og der er det varmekabler i alle rom..
Drivhusdrømmen er også et stykke unna..
Jeg er så heldig at jeg har fått en stor 
"Tåre" av svigermor. Den er kjempe 
fin på stamme og greier. Men den er sååå 
vanskelig å lagre! Jeg har pakket den inn
i pledd, puter, plast og annet ute i 
en bod vi har. Men jeg vet fortsatt ikke
om den har overlevd vinteren...
Jeg håper inderlig at den lever - så nå er
det noen dager med vårlig temperaturer, 
så jeg håper det vil komme noen skudd 
på den snart (eneste måten å se om den 
fortsatt lever på..)!

Tips for lagring av blomster som skal 
overvintre tas i mot med TAKK!

Ingen kommentarer: