søndag 2. april 2017

Kjærlighet


Hva legger man egentlig i det ordet?
Jeg tror nok det er svært individuelt hva man 
assosierer med kjærlighet. 
Deler man det opp er det satt sammen av 
kjærlig
og 
ærlighet...
For meg er det en selvfølge at 
dette går begge veier. Om det er 
kjærlighet til sin mann/kone, kjæreste,
barn, foreldre, familiemedlem, venn/venninne
eller til noen andre som står deg nær.
Ofte kan forholdet bli skjevt og noen 
ganger kan intensjonene missforstås.
Det vi kommuniserer blir kanskje
ikke tolket slik vi ønsker og 
det vi mottar fra de rundt, tolkes 
på en annen måte enn slik mottakeren
mente det. Det er helt personlig
hvordan man tolker ting og 
hvilke ting man legger vekt på.
Noen forhold er veldig fysiske, mens
for andre er den største kjærligheten
å gi hverandre frihet til å realisere
seg selv eller gjøre andre ting 
i perioder. Vi er ulike og det er også
våre behov. Det viktigste er at man
i den relasjonen man er i - klarer 
å opprettholde en slags balanse og 
likevekt. Om ikke, vil nok 
forholdet lide og blir vanskelig.
Min kjærlighet til barna mine
er ikke den samme som til min
mann, eller mine foreldre, venninner 
eller andre rundt meg. Jeg investerer
ulikt og vektlegger ulikt utifra
de ulike relasjonene. 
Men min kjærlighet er alltid
oppriktig og god!

Bilde fra www.pinterest.com 

Ingen kommentarer: